fredag 28 november 2008

Ansvar!!!

Vad är ansvar igentligen?
Ja vissa människor verkar inte riktigt kunna förstå det...
jag vet inte varför man är så snäll hela tiden, det känns inte som man får ett jäkla skit tillbaka av vissa... Jag försöker verkligen ta ansvaret och göra det bästa av den här situationen men hur fan ska man kunna göra det på ett bra sätt när man blir motarbetad precis hela tiden?
jag är helt själv i det här...!!
Ingen som tycker synd om mig inte...
Ingen som masserar min ömma fötter eller kramar om mig och värmer min rygg när den värker hela nätterna igenom.

Allt jag vill ha är lite medkänsla och närhet men det är så långt borta det bara kan vara..
jag ligger ensam på kvällarna och känner hur lillen sparkar innuti mig och det finns ingen jag kan putta på som också vill känna.. Får inget visat intresse av det alls..
Känns som han inte fattar vad det är som kommer hända, eller vad det är som håller på att hända... Vill man inte veta? Eller känna sitt eget barn?
hur kan man vara så egocentrisk och bara tänka på sig själv hela tiden...?
hur fan ska jag orka då? Jag kan inte ta ansvar för allt längre, jag orkar inte...
Kan han inte bara visa lite intresse i sitt barn men nej tydligen inte... Vadå visst han är med till barnmorskan och han har varit med på ultraljudet, men allt annat runt omkring då?

Jag behöver en människa jag kan lite på till 200% den dagen lillen kommer, och det kommer jag inte kunna göra om han fortsätter så här...
Han visar inget intresse alls i mitt mående... Och ett mess där man frågar hur det är räcker inte...!!
Jag behöver mer än så...

Jaha då va man Miss BitterFitta idag igen då men va fan någon måste få ut för min frustration och det lättaste är ju att skriva av sig, men som sagt man väljer väl om man orkar läsa eller inte...

Nu ska jag lägga mig och vila ryggen innan jag ska på kvällens dejt men Jenny, Sussie och lilla Elias... :)

Night Night!!!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Nå ja va är väl en bal på slottet... den är säkert långtråkig, dötrist och............ och alldeles, alldeles underbar!!! En vacker dag kommer du inte ens minnas att du va en bitterfitta!! Va stark syster=)
Alla världens kramar till dig från din bästa Beckis=)
Min bror sa en gång "Älska mig som mest, när jag förtjänar de som minst!!"

Tette sa...

men rebecka... om jag ska älska som mest när dom förtjänar det minst, då betyder ju det att jag ska älska Erik som mest just nu och det känns inte riktigt okej!!! :)
Men älskar dig iaf.. Puss vännen!!!