måndag 9 mars 2009

BM Måndag!!


Japps... då har man varit till barnmorskan idag!!
gick bra å allt såg ut som det skulle förutom att min lille knodd är lite liten :(
Hoppas på att han kanske växer på sig innan d-day men hon trodde inte han skulle väga mer än 3,5 när han kommer ut...
Annars såg allt bra ut... hjärtljuden låg idag på 128 så vi håller tummarna att det verkligen är en lite kille nu (det finns ju chans att dom ser fel så man ska ju aldrig vara helt säker).
Fick se lillen på ett UL idag :) helt sjukt igentligen att det faktiskt lever något där inne.. Man såg ju inte så mycket men jag såg iaf inte skillnad på hans knän och hans händer..hahaha... Men gud hur lite plats dom har att röra sig på och ändå klarar av att göra aå mycket väsen :)
Älskar den lille sååå mycket...!!
Och tro det eller ej, Pappan va med idag... Nästan så man blir lite chockad!!

För övrigt en lugn dag... trött, mår inte som en prinsessa direkt men vad gör man?
Önskar verkligen att situationen va annorlunda men den är inte det så man får ju ta det som det kommer... Finns alltid småsaker man retar sig på och man kan ju inte sluta fundera... Fan om man bara kunde ge fan i att grubbla hela tiden, ge fan i att leta efter sakr och bara ge fan i allt som man vet får en att må ännu sämre men det går ju inte!!
Saknar honom så fruktansvärt och det är så himla tråkigt.. Varför ska det alltid gå så fel? varför kan aldrig jag hitta rätt? varför finns det alltid någon som är bättre än mig?? Varför... fan vad jag hatar det ordet... VARFÖR!!!!
Även om man verkar ha fått ett rakt svar så finns det ändå något som ger kryphål i allt... något som får en att tänka, ...att om... !!
Guuuud blir så trött på mig själv, och mina bittra tankar... vill verkligen bara kunna se allt ljust nu, min prins kommer om ca 4 veckor och jag längtar så jag kan dö men ändå finns det ett mörkt moln som ligger och duggar ovanför mitt huvud hela tiden...
Och alla metaforer man får höra hela tiden... Ja jag vet att jag inte kommer kunna tänka lika mycket på honom när lillen kommer men va fan tror alla att ens känslor för omvärlden bara dör för att man får barn??? Nej skulle inte tro det... Det är så lätt för alla att säga saker som ska göra allt "bättre" men det går inte... Och ajg kräver inte att få höra dom heller... så snälla skona mig. jag vet att det kommer bli bra det blir det alltid men det är det sista man vill höra när man mår skit ända ut i fingertopparna... fan jag lovade mig själv att inte falla igen och absolut inte innan lillen kommer... Men nu gjorde jag det, han visade mig att jag skulle våga för allt skulle bli bra... Men som alltid så slänger vi tette i skiten och så trampar vi lite på henne när hon ligger där också...

jahapp nu fick jag slänga skit igen... Borde kanske kalla bloggen för en bitterfittas dagbok men det får jag döpa min bok till sen istället..

Ha det gott... och ta aldrig någon förgiven!!!


http://www.youtube.com/watch?v=LzaJlyNs8yg

Lyssna på denna helt otroligt fina låten!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin låt, förstår att du tycker om den!

*Kramar om*